En typisk dag

6.15 - 7.30
Vi lægger vægt på en stille og hyggelig morgen med mulighed for at starte dagen godt op. Det kan være med konstruktionslege, tegne en tegning, læse en bog eller en hyggelig snak med kammerater og voksne.

7.30 - 9.00:
Børn og personale fordeler sig på stuerne, hvor lege og lærings aktiviteter starter.

8.30 - 9.00:
Vi dækker bord og gør frugt klar sammen med børnene. Vi spiser og holder evt. en lille samling, hvor vi snakker med børnene om dagens aktiviteter, det børnene er optaget af og evt. synger en sang.

9.00 - 11.00:
Her er fokus på fordybelse og inddeling af børnene i mindre grupper. Det kan være vi finde snegle på legepladsen, udfordre sig selv i motorikrummet, sprogaktiviteter, kreativitet, dialogisk læsning eller rollelege i dukkekrogen.

11.00 - 11.45:
Børnene hjælper med at dække bord og gør klar til vi kan spise den dejlige mad vores køkkenpersonale laver. Spisningen er en fantastisk stund, hvor børnene har mulighed for at lære at øse mad op, hælde vand op, sende maden videre, opøve madmod, samt have en lille snak om hvad det er vi spiser og hvor det mon kommer fra.

Når maverne er fyldte, skal alle børn på toilettet og efterfølgende i garderoben, for at tage deres tøj på. Børnene går i garderoben i mindre gruppe, så der er mulighed for læring og fordybelse, når tøjet skal på. Vi voksne guider og støtter børnene til de mestre påklædningen selv.

12.00 - 14.00:
Vi leger og bruger kræfter på vores gode udenoms arealer.

14.00 - lukketid:
Vi gør klar til eftermiddags frugt sammen med børnene. Nogle dage bliver vi på legepladsen hele eftermiddagen, andre dage går vi ind for at spise og lege, ofte på tværs af stuerne.

 

 

c
c
c
c
c
c