Vores pædagogisk tilgang

I Nim Børnehus tager vi udgangspunkt i de fire værdier, som er gældende i Horsens Kommune, samt dagtilbudsloven. I det følgende kan I læse mere om de fire værdier, som vi arbejder ud fra i Nim Skole og Børnehus.

Helhed:

  • Sammenhæng i børneliv fra 0 til 14 år samt helhed i børns dagligdag.
  • Samarbejde på tværs af alle faggrupper for børns læring, trivsel og udvikling.
  • Samdriften som et naturlig omdrejningspunkt i lokalsamfundet.

Resultat:

  • Øget målbar læring og trivsel for alle.
  • Trivsel gennem faglige og sociale succeser.
  • Børns mestring af overgangen til det videre skoleliv.

Respekt:

  • Respekt for den enkeltes kompetencer.
  • Respekt for det gode børneliv.
  • Respekt for at alle kan bidrag til fællesskabet.

Kvalitet:

  • I samvær, nærvær og tryghed.
  • I høj faglighed med fokus på læring på alle niveauer.
  • I tydelig, ordentlig og kompetent kommunikation.

Vision for Nim skole og Børnehus:

Vi bruger vores fælles vision som pejlemærke for at sikre at alle ansatte bevæger sig i den samme retning. 

  • Vi ser os selv som ET hus, hvor alle har ansvar og er forpligtet til at drage omsorg for ALLE børn, kollegaer og forældre.
  • Vi skal i Nim skole og børnehus være det foretrukne valg.
  • Vi vil fastholde et højt fagligt niveau der tiltrækker de bedste fagpersoner og dermed skaber et attraktiv læringsmiljø for alle potentielle brugere af skolen og børnehuset.